tisdag 13 november 2012

Spirometri

Det här inlägget skulle ha kommit upp igår, men jag orkade inte då.. Jaja, det kommer nu och det var inte något som var viktigt igår!

   Igår fick jag sovmorgon, ända fram till klockan nio. Klockan tio skulle jag till vårdcentralen på spirometri. För er som inte vet vad det är; man får blåsa i ett slags rör, för att man ska kunna mäta hur mycket luft man får i och ur sig. Jag har haft problem med andningen ett bra tag nu, mest när jag anstränger mig. Min hals drar ihop sig och jag får för ont för att kunna andas, typ. Inte jättekul, nope!
   Spirometrin gick... Rätt dåligt, tror jag. Jag kom inte upp i värdena en frisk person kommer upp i, men det är jag inte alls förvånad över. Det är ju därför jag har sökt hjälp, eller hur? När jag fick läkemedel blev det bättre, men inte jättemycket. Fast det kan man se som en bra sak, för jag lär inte ha astma i alla fall. Då hade värdena ökat mycket mer än var de gjorde.
   Det där läkemedlet, hörudu.. Det är trevligt det. Det kändes som att jag kunde andas hur mycket som helst, haha! Jag fick dessutom hjärtklappning och blev jättepigg, det var lite spännande att åka till skolan efteråt.
  Väl i skolan hade jag engelska i en timme, och sedan bild i två. Det var allt jag gjorde i skolan igår, sedan var dagen slut. Efter skolan åkte jag och spelade flöjt i en ensemble och efter det åkte jag hem. Lagom soft dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar