fredag 23 november 2012

Sjukling

Hejsan!
   Idag sitter jag hemma, första dagen jag stannar hemma sedan jag började gymnasiet. Det känns så himla dåligt, jag vill till skolan. Men i morse vaknade jag av att huvudet bultade, till och med klockradions ljus varför starkt, trots att jag blundade. Det var länge sedan jag hade en sådan här kraftig huvudvärk.

   När mamma kom och, i sitt ovetande, tände lampan i mitt rum, kunde jag inte göra annat än att slänga täcket över huvudet och borra ner ansiktet i mina kuddar. Usch och fy.
   På något sätt lyckades jag ändå att ta mig till lampknappen, släcka, sticka ut huvudet genom dörren och berätta för mamma att jag inte kunde gå till skolan. Efter det har jag sovit en massa, och nu känns det lite bättre. Jag är tillräckligt bra för att sitta vid datorn, vilket säger en hel del. Jag har fortfarande ont, men det är inte alls lika hemskt som i morse.
   Idag har jag, sedan jag vaknade för ungefär tre timmar sedan, tvättat mina dreads (som fortfarande inte sitter på mitt huvud, suck..), gjort någon typ av hemmagjord sorbet som står i frysen just nu, och fixat lite tvätt. Jag är ganska produktiv, ändå!
   Angående mitt välmående (tänker närmast på det jag skrev lite grand om i ett tidigare inlägg); jag mår lite bättre. Det är fortfarande instabilt, ibland mår jag skit och ibland mår jag helt okej, det går i vågor. Men jag jobbar på det!
   Jag hoppas ni har det bra. Nu ska jag gå och titta till min sort of-sorbet, inte för att jag tror den är klar.. men jag är nyfiken på att se hur den ser ut! Puss på er, hoppas ni har det bra i skolan (och för er som är hemma och sjuka; krya på er!)


Vad tycker ni om tröjan? Köpte den i förrgår! c:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar