torsdag 8 november 2012

Allt är nytt. Nytt, nytt, nytt

Hej och god kväll, idag har varit en bra dag. Jag har haft det trevligt i skolan, musiken som spelas ur mina högtalare är bra och jag har en ny blogg. Ombyte förnöjer, eller vad säger man?

   Min gamla blogg fungerar inte längre. Den har ett namn som inte passar längre, jag orkar inte koda om den och den är full av en massa skit jag inte vill ta del av längre. Den finns kvar, men är inte längre aktiv. Nu är det den här som gäller.
   Det var inte lätt att komma på ett namn, kan jag meddela. Eller jo, att komma på namn var jättelätt, när man väl kom igång, men tror du namnen man ville ha var lediga eller? Skulle inte tro det, va. Har provat med säkert tjugo olika namn, om inte ännu fler. Till slut hamnade jag i alla fall här. Hej!
   Nu ska jag försöka vara duktig. Jag ska försöka uppdatera den här bloggen, fylla den med saker. Roliga saker, sorgliga saker, knäppa saker, intressanta saker. Men snälla, gulliga lilla läsare, tänk på att detta är mitt liv. Det är mig det handlar om (ja, jag är sjukt egoistisk av mig. Det kommer du snart lära dig om du är ny) och jag publicerar faktiskt lite vad jag vill. Jag gör det här för min skull och inte för någon annan. Min, min, min. Men ändå pyttelite för din skull, för att du ska ha något roligt att läsa om dagarna, nu när det börjar bli grått och trist. Visst är jag snäll?
   Borde jag presentera mig? Jag tror inte någon ny kommer hamna här  på ett tag, så jag vet inte.. Men okej, vi kör en kortis.
   Hej! Jag är Anne. Det uttalas Anne, inte Ann. Om du kallar mig Ann gör du mig ledsen, det är inte kul att aldrig bli kallad sitt egna namn.
   Jag är knäpp. Jag gillar att hoppa omkring och säga störda saker, jag lyssnar på mysko musik och jag kan ibland klä mig lite mysko. Jag har sällan smink, vilket är mysko. Jag tycker inte om kärlek, vilket också är mysko. Mitt hår är mysko. Men jag trivs så. Jag trivs med att vara annorlunda.
   Jag gillar att lyssna på musik och jag gillar att rita. Jag lyssnar på nästan all sorts musik, allt från metal till punk till indie till folk. Jag ritar gärna (jag går ettan på estet, bild och form) och att läsa är roligt.
   Att poia är nog ett av mina största intressen här i livet. Förutom mina vänner, skolan (ja, det är ett itnresse. Jag gillar skolan) och kyrkan. Poi betyder "boll på ett snöre" och det är ganska precis vad det är. Jag tänker inte gå in mer på det, så ni får en bild istället. Ni får lista ut det därifrån och om det inte går så är ni välkomna att fråga mig saker, så svarar jag på det i ett nytt inlägg.



Såhär ser poi med eld ut, mina vänner!











Bättre presentation än så får ni inte. Det är jobbigt för er att läsa och jobbigt för mig att skriva. Om det är något så får ni som sagt fråga.
   Puss och hej. Jag gillar katter!

1 kommentar:

  1. Hakar gärna på hit om det är OK.
    Följer med glädje dina framgångar och lider med dig i motgång.
    KRAM Monica

    SvaraRadera