fredag 16 november 2012

Nattvaka

God morgon, mina undersåtar! Haha, jag vet inte varför jag sa så... 
Inatt vakar jag igen. Ttänk så mysigt man har det klockan tre på natten, ändå. Alldeles tyst och mörkt och bra. Fantastiskt. Och egentligen, vem behöver sova? Jag ska nog sluta sova helt. Bara vara vaken hela tiden!
Jag måste erkänna att det är lite jobbigt med den lilla detaljen "mat". Mitt "intag av livsmedel"-schema blir dessvärre lite rubbat av dessa snedvridna dygn, man är rätt hungrig vid det här laget. Jag borde kanske köra på frukost vid 03, mellanmål vid 08, lunch vid 13, mellanmål vid 18 och middag vid 22. Då slipper jag gå hungrig. Nu går jag ju utan mat i jättemånga timmar, och det är ju inte så kul för magen.
   Man får många fler produktiva timmar av att vara vaken på nätterna. Det är smidigt, för man får en himla massa mer gjort. Dessutom sover de flesta normala människor, så man blir inte distraherad av sms eller dylikt. Det är jättefiffigt ju, jag blir alldeles till mig! Jag har redan hunnit plugga engelska, funderat lite på min ekonomi, haft djupa filosofiska diskussioner med mig själv, samtalat mentalt med min mage som tycker att jag borde utfodra den snart, varit inne på reddit och kollat på pewdiepie. Tänk att klockan bara är 05, och jag HAR ändå sovit!
   Nu funderar jag på att gå upp. Jag har legat kvar i sängen sedan klockan två (så en hel nattvaka är det ju inte. Dessutom sa jag ju alldeles nyss att jag har sovit) och nu är jag hungrig på riktigt.
   Nu ska jag vara lite produktiv igen, pusshej. Och godmorgon!
Ingefärsgodis är gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar