tisdag 26 februari 2013

Solen

Jag är glad över att solen börjar gå upp tidigare, för jag vaknar ganska ofta när det börjar bli ljust. Lite jobbigt på somrarna när det är ljust klockan fem, men jag blir inte särskilt trött då så det är lugnt. Just nu vaknar jag vid sex-snåret, och det är perfekt. En halvtimme innan alarmet går och en timme innan jag brukar gå upp (ja, jag snoozar i en halvtimme och ja, jag brukar få det ganska stressigt) på måndagar och tisdagar. Under resten av veckan är klockan sex perfekt, då åker jag till skolan någonstans vid kvart i sju.
Det skulle vara skönt om jag håller mig till att vakna med solen (okej, solen har ju faktiskt inte gått upp än, men det ljusnar) under sommaren, särskilt under sista delen av skolan. Jag hinner få så mycket gjort! Lite jobbigt att styras av solen, dock. (Nu fick jag en känsla av att det var onsdag och jag blev stressad, men det är ju luuugnt)
Idag vill jag ha en bra dag. Jag vet att morgonen kommer vara lite sisådär, men resten av dagen ska bli bra. Okej, jag kan inte styra helt över det, men jag ska göra så mycket jag kan. Pusshej, nu ska jag gå upp ligga kvar en stund till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar