onsdag 20 februari 2013

Kom så går vi

Jag kände för att gå på gudstjänst idag, så det gjorde jag. Det tog mig två och en halv timme att ta mig dit eftersom att det är en ungefär sexton kilometers promenad, men det var trevligt och jag fick inte skavsår förrän jag var inne på de sista fyra kilometrarna, så det gjorde ingenting att det var långt. Lite ont i ljumskarna, bara.
Det var mysigt med gudstjänst, det är det alltid på onsdagar. Det är mysig annars också, men en högmässa är inte lika nice som en Taizégudstjänst, så är det bara. I alla fall enligt mig. Efter gudstjänsten var det fika och allmänt chillande med mina kära vänner i klockargården som stod på schemat, och det var också fantastiskt. Eftermiddagen och kvällen var alltså nice. Jag har dessutom lyckats hålla mitt humör uppe efter lunch, och det tycker jag om. Nu ska jag sova, tror jag. Att gå långt är nog lite jobbig ändå. Puss och godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar