söndag 24 februari 2013

Kalas och knutar är inte detsamma som knytkalas

Idag ska jag till Enköping och bli lite fet, mormor har fyllt år.

Om man åker till henne blir man iproppad så jäkla mycket mat, det är galet. Jag är liksom mätt vid förrätten.. Menmen, hon har som sagt fyllt år och jag har varken träffat henne eller morfar på länge, så det ska bli roligt att se dem. Efter allt ätande drar jag och mamma till friskis&svettis, hon vann ett tre månaders gymkort där för ett tag sedan. Då kanske det är okej att äta mycket.. Eller?
  Just nu sitter jag och knyter knopar och flätar armband för fulla muggar. Eller nja, jag sitter och knyter och flätar, jag gör inget seriöst. Det är kul att bara sitta och fula sig, och jag måste göra något med allt rep jag har liggandes. Än så länge kan jag tre olika sorters överlevnadsarmband, en egen variant (den finns antagligen redan, men jag har inte sett den någonstans. Kanske för att den inte är så armvändbar, hehe..) och ett gäng knopar. Det tar sig!
 
Tre olika armbandsflätningar, och jag vet att repen är fula (jag har redan lagt upp bild på de två till höger, eller hur..?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar