fredag 21 december 2012

Sista dagen i livet

Idag är det den tjugoförsta. Domedagen. Dagen då allt kommer gå under.
  Eeeeeeeeeeller?
 
Nö, tror inte det. Tror jag. Gissar jag. Antar jag. Inte vet jag, men jag har svårt att tro att den skulle gå under. Varför skulle den, liksom? Mayanernas kalender tar slut, ett nytt år börjar. Det är inte så farligt. Nyår har ju inte varit farligt än så länge (även om man trodde att 2000 skulle bli vår undergång, typ. Var det inte något om att mikrovågsugnar inte skulle klara av att ställa om från 1999? Haha, ingen aning, jag var fyra och ett halvt år gammal, jag har inga minnen från den tiden.), så varför skulle det vara det för att någon annan firar nyår? För att deras år är fem tusen år långa? Man borde ju fira det som bara den, tänk att ÄNTLIGEN få fira att ett nytt år börjar, liksom. Många av oss brukar ju se en lättnad i det; "nytt år, nya möjligheter", ni vet. Jag tycker det i alla fall. Ni kanske är lite tråkigare. Men tänk att äntligen få fixa nyårslöften, liksom. Vi gör det varje år och känner en lättnad. FEM TUSEN ÅR, FOLKS! Det måste ju vara stort som FAN! (om det nu fanns mayaner kvar...)
   Jag tänker städa idag. Känns som en bra grej att göra. Jag har knappt varit hemma någonting den här veckan (söndag-måndag sov jag hos en kompis, på måndagen kom jag hem ganska sent. Tisdag-onsdag sov jag hos en kompis igen och kollade på The Hobbit, kom hem till honom vid 01.. Onsdag kväll var jag i kyrkan fram till nio, kom hem halv tio och pallade inte göra något vettigt, och igår var det torsdag! Då hade jag ont i huvudet och la mig jättetidigt. Idag är det fredag, jag har lov, och min huvudvärk är åtgärdad. Nu kan jag göra vettiga saker (typ sitta här på badrummsgolvet och skriva, istället för att duscha. Produktivt, Anne.. Produktiv!
   Jag tänkte skriva en liten recension av The Hobbit, men det gör jag i ett separat inlägg, annars skulle det här bli långt och jobbigt. Nu ska jag duscha, pusshej! (Och förlåt för att jag inte har uppdaterat. Ni läste förhoppningsvis om min vecka några rader upp, ni kanske har lite överseende..? Tack <3)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar