lördag 15 december 2012

Här är vi aktiva

Haaalloj!
  Idag har jag varit aktiv! Typ. Lite i alla fall? Jag vaknade vid sju, men lyckades som tur var somna om, och vaknade andra gången vid halv tolv. Så himla skönt, ni anar inte. Eller jo, det kanske ni gör. Jo, det gör ni nog. Aja, det var fantastiskt, i alla fall!


  Efter ett tags slappande i sängen slängde jag på mig lite kläder och körde lite kroppsviktsträning, och sedan slängde jag på mig ännu lite mer kläder och drog ut i snöyran och sprang. Fattar ni det stora i det? JAG, springa? Det är verkligen ingen vanlig syn. Men jag kände mig tvungen, jag har inte tränat vettigt på hur länge som helst, jag MÅSTE verkligen göra något åt det. Beach 2013, ni vet ;) Nej men på riktigt, jag mår verkligen jättedåligt av att inte göra något. Dessutom har jag ju fått medicin för min andning nu, och jo, den funkar fint! (Nu när jag skrev det här kom jag på att jag inte har tagit den andra idag... men nu är det åtgärdat!) Ingen andnöd förutom vanlig andfåddhet, och utan den hade det ju inte varit så värt. Istället för andnöd fick jag ont i ryggen, men det är för att den inte riktigt är van vid att jag springer, och dessutom hade jag kört en del rygg innan jag stack ut och sprang. Om inte det var nog sprang jag ibland i 15 cm djup kramsnö, ingen mjukstart här inte..! Så det är inte så konstigt att den gör lite ont. Träningsvärk imorgon? Ja! (Jäkligt synd att jag får träningsvärk av det här, för ett tid sedan hade det bara varit uppvärmningen för resten av passet.. men jag ska dit igen!)
  Nu har jag badat, ätit mannagrynsgröt och dragit på mig min kompis onepiece. Han ville inte ha tillbaka den igår, så jag kan ha den över helgen också. Lyx!
  Hoppas alla har en trevlig lördag, trots skitvädret :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar