måndag 24 december 2012

GOD JUL

Idag är en fin dag. Det är den dagen Jesus föddes, den dagen då familjer samlas och den dagen man går upp tretton kilo i julmat och godis. Och den dagen när rika barn blir överösta med julklappar. Det är typ det enda som stör mig. Julafton har blivit en dag då ungar kan skryta med att ha fått dyra saker; de bryr sig inte om det fina i själva dagen, det är ju bara julklapparna, och kanske maten, som spelar någon roll.. Jag får också julklappar, och visst är det roligt, men det är inte det som står i fokus. Jag får träffa min släkt, sitta och äta fantastisk mat och jag får fira att Jesus föddes. Mys.
   Jag tror jag bloggar lite senare, just nu ska jag fixa inför senare idag, när släkten kommer.
   En STOR jul-kram till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar