torsdag 6 december 2012

Grattis på födelsedagen

För sexton år sedan föddes en stjärna till jorden. En fantastisk liten bebis, som antagligen var det gulligaste ni någonsin sett (jag vet inte, jag kommer in i bilden några år senare. Om hon var en ängel eller inte kan jag omöjligt veta, men eftersom jag vill leva i den tron så säger vi så). En blond liten stockholmsunge, som senare kom att hamna i en håla (vad tänkte dina föräldrar där, egentligen?). En blyg liten flickunge började i samma klass som jag. En liten flickunge som tydligen tyckte att jag och Lovisa var hemska människor, haha!
   Åren gick, och antingen blev jag och Lollo mindre hemska eller Evelyn mer, men på något sätt drogs vi i alla fall till varandra.
   Den där lilla flickan kom att växa upp till en fantastisk människa, den bästa jorden någonsin skådat. Min bästa vän. Min andra hälft. Grattis mitt hjärta 

(Hon driver både blogg och tumblr, ni borde kika in och gratta henne)
Blogg

Tumblr



2 kommentarer: