lördag 20 april 2013

Träd och gårdar och gräs och löv

Goddag, goddag! Idag är en fin dag. Jag kom precis in efter ungefär fyra timmar i trädgården, ska snart ut igen. Jag var tvungen att försöka få i mig lite mat, det är ansträngande med trädgårdsarbete.
  När jag går ut igen ska jag fixa kaninburarna, det lär bli jobbigt. Våra kaninburar är inte vanliga burar man köper på granngården eller liknande (eller var man nu köper burar.. jag vet inte!), våra är stora. En av dem ska packas ihop, eftersom en av våra kaniner bestämde sig för att ta livet av sig i vintras (han lyckades på något vänster ha sönder buren och hoppade ut, han lär ha blivit tagen av räven ganska fort..  Han har i alla fall inte synts till efter det. Väldigt tragiskt, vi tyckte om den kaninen, mycket). De tar ju plats, och om vi ändå bara har en kvar så är det onödigt att ha kvar båda burarna.
  Nu ska jag inte sitta kvar här längre, då kommer jag inte ta mig ut igen. Jag hör av mig när jag har tid och lust. Ha det fint så länge!

Snart är sommaren här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar