torsdag 24 januari 2013

We're going big again

Datorn är hemma från Alina, och gissa vad? Det funkar.
Det var tydligen inget fel med den.. Fast jo. Men de hittade inget. Och när jag startade den var det inte längre något fel. What is this sorcery? Jaja, om den funkar nu är det ju super, det sparar pengar och tid (jag har inga större förhoppningar. Den tycktes ha blivit bra från samma problem för några månader sedan, men sen kom det ju tillbaka..), och utbrott från mig. Big up!
  Jag, däremot, är fan inte frisk någonstans. Var tvungen att skippa sista lektionen för att jag hade så ont, det är inte alls kul. Kom hem några timmar senare (jag kan bara ta mig hem med pappa, och han är ju tvungen att jobba, liksom), och däckade ganska direkt. Har något vagt minne av att någon kom in och la en filt över mig efter ett tag, men annars har jag varit utslagen fram tills nu, ungefär.
  Jag hatar att vara sjuk. Hatar, hatar, hatar. Det gör ont, man är trött, man känner inga smaker och det är allmänt onice. Men jag har en vän som är bra på huskurer, och just nu sitter jag med ett av hennes hopkok (som hon antagligen har hittat hos någon jättefiffig vän) och väntar på bättre tider. Gärna innan helgen, jag har  ett jobb att sköta.
  Imorgon är det temadag i skolan, jag går bara fram till tolv. Fast det gör jag i vanliga fall också, så det är ju ganska nice, och så vidare. Efter skolan drar jag och en kompis till IKEA för att handla ramar och en kudde, och sedan drar jag hem. Kanske skaffar mitt gymkort, men det vet jag inte än. Vi får se.
  Hopkoket jag dricker, förresten. Det är förvånansvärt gott. Fem dl vatten, fyra klyftor vitlök, honung och citron. Spännande blandning, både sött och vitlökigt (ja. Vitlökigt). Kände att jag behövde förklara vilka trevligheter jag dricker. Nu tänker jag njuta av att ha en dator igen, eller något. Och dricka vitlöksgrejset. Puss hej, hoppas alla har det bra och inte har ont.


Skål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar