onsdag 16 januari 2013

Ta mig hem


Första Taizégustjänsten för året. 

   Det är något speciellt med den, tror jag. Eller så är det bara för att det var så jäkla länge sedan sist. Det borde vara ungefär en månad sedan jag satt och sjöng Taizélåtar tillsammans med mina kära vänner sist; alldeles för länge. Helst skulle man ju vilja fira gudstjänsterna lite mest hela tiden, men det går ju inte riktigt. Fast på riktigt. En månad? Nope. 
  Idag var i alla fall första gången för året. Jag har haft en sjukt dålig dag; jag är hungrig, trött och mina ögon svider. Det är inte mycket som känns kul. Meeeen så kommer man till kyrkan. Man får träffa sina underbara vänner och man får dra sig till Taizé, i alla fall i tanken. Få saker så är fantastiska. 
  Mer än så har jag inte skriva. Eller, alltså, jag skulle kunna fortsätta hela natten med att berätta om Taizé, men det tänker jag inte göra. Jag tänker sova. Godnatt.


(Här hade jag lagt upp en massa bilder om det inte var för att jag var inne på iPaden, min dator är stendöd.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar