söndag 20 oktober 2013

Lista

Jag kände för en lista, tro det eller ej. Jag snodde den av en av de tjejer jag ser upp till mest, och nej jag försöker inte fjäska på något sätt. Hon är helt enkelt skitcool och ni hittar henne här

Tio ord
Melankoli, Exceptionell, Len, Sandel, Lugn, Blid (jag skrev inte fel, det är inte bild), Korthus, Meningslöshet, Egentligen, Förleda

Nio personer värda att nämnas
Sanna, farmor, Felix, Micke, mamma, Hannele, Johannes, pappa, Måns

Åtta fina saker
Höstlöv, musik, Visby, Frankrikes landsbygd, Taizé, lycka, behagliga röster, trygghet

Sju intressen
Musik, min pojkvän, att skriva, att sitta och fundera, kyrkan, att spela flöjt, att sitta och titta på saker jag aldrig kommer kunna få

Sex bra egenskaper
Trygghet, lojalitet, humor, empati, generositet, värme

Fem önskningar
Stabilitet, snygghet, att världen kunde sluta vara så jävla orättvis (jag tänker alltså främst på svält och sjukdomar etc, inte att jag inte har råd med alla saker jag vill ha), att allt håller, flytta till stan

Fyra låtar
Agnes Obel - The curse
Band of horses - The funeral
Carla Bruni - Quelqu'un m'a dit
Vance Joy - Riptide
Of monsters and men - Dirty paws

Tre drömmar
Bli frisk, resa till världens alla hörn, träffa någon som säger att jag har gjort något betydande och viktigt för dennes liv.

Två platser
Taizé, Visby

En längtan
Livets början

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar